Hbo-stage derdejaars communicatie en marketing

  • Rotterdam
  • Bachelor - HBO
  • Tot 14 maart 2020

1 persoon heeft gesolliciteerd op deze functie

Solliciteer direct

Hbo-stage derdejaars communicatie en marketing

Functieomschrijving

Ben jij nieuwsgierig, enthousiast en bezoek je graag musea? Heb jij uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk? En wil jij kansen krijgen en mogelijkheden creëren om jezelf te ontwikkelen, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk? Dan is deze stageopdracht bij het Belasting & Douane Museum in Rotterdam écht iets voor jou!

Stagiairs zijn van harte welkom bij de Belastingdienst. Wij willen jonge, ambitieuze mensen graag kennis laten maken met en interesseren voor onze organisatie. Immers, de stagiair van vandaag, is regelmatig de medewerker van morgen. Onze organisatie biedt jou als stagiair dan ook een enorme hoeveelheid mogelijkheden. Tijdens je stage zal je verrast worden door de vrijheid en verantwoordelijkheid die je krijgt en door de hulpvaardigheid van onze collega's. En daar zijn we trots op! Een tevreden stagiair is de beste ambassadeur die onze organisatie zich maar kan wensen.

Het Belasting & Douane Museum bestaat uit een klein team met 15 vaste medewerkers. De afdeling communicatie telt een communicatieadviseur en een communicator. Bij het Belasting & Douane Museum in Rotterdam geven we met onze bijzondere collectie een prikkelende kijk op een verleden vol regels, oproer en ontduiking. En het plaatst ons belastingstelsel in een eigentijds perspectief. Wat vinden we van belastingen en onze bijbehorende plichten?

In jouw rol van stagiair draag je samen met de communicatieadviseur bij aan het vergroten van de naamsbekendheid van het Belasting & Douane Museum en de promotie van tentoonstellingen. Je werkt veel samen met andere afdelingen zoals educatie en collectie. Dit doe je in een prettige ongedwongen sfeer waarin veel ruimte is voor jouw eigen inbreng. Het monumentale pand waarin je werkt, biedt een fijne entourage.

Tijdens jouw stageopdracht zet je op creatieve wijze het museum, de publieksactiviteiten en evenementen in de markt. Je denkt na over en werkt mee aan een doeltreffende inzet van de communicatiemiddelen. Dit doe je op basis van  contentplanning en marktonderzoek. Je zet traditionele media in en benut de mogelijkheden van nieuwe media zoals online en social media. Zie je kansen voor andere mediakanalen en promotionele uitingen? Dan kom je met gerichte voorstellen voor de inzet daarvan.

Tijdens jouw stageopdracht krijg je ook een kijkje in de keuken van de organisatie rondom communicatie. Denk aan het opbouwen van een beeldbank, het archiveren van media-uitingen en dataverwerking van publieksonderzoek.

Kortom: dit is een hands-on stageplek waar je de kneepjes van jouw vak(kennis) in de praktijk kunt brengen en je kennis kunt maken met een mooi museum. Deze stageopdracht? Een prachtige kans!

Functie-eisen

Overige arbeidsvoorwaarden

De organisatie - Belastingdienst

Bijzonderheden